Duurzame Energie Veenendaal-Oost

Vraag en Antwoord | Storingen

STORINGEN


Wat te doen bij een storing?
Heeft u problemen met de verwarming van uw woning of met uw warme tapwater? Dan kan dit verschillende oorzaken hebben. In sommige gevallen kan dit liggen aan het DEVO energiesysteem. Maar klachten kunnen ook worden veroorzaakt door een probleem in de verwarmingsinstallatie in uw woning.
Raadpleeg daarom eerst de onderstaande tabel, voordat u contact opneemt met de DEVO storingsdienst. Hier staan een aantal problemen omschreven met mogelijke oorzaken en oplossingen.
 

Wat is het probleem? Hoe kunt u dit oplossen?
Mijn woning wordt niet warm

Controleer of de stekker van de DEVO afleverset in het stopcontact zit en of er spanning op het stopcontact staat. Controleer of alle afsluiters van de verwarmingsinstallatie en de DEVO afleverset openstaan.

Controleer of u wel warm water heeft. Indien u wel warm water heeft, dan is de warmtelevering vanuit het Energiehuis in orde. In de meeste gevallen is er dan sprake van een probleem in de verwarmingsinstallatie in uw woning. Neem contact op met de installateur van uw woning of woningeigenaar (verhuurder).

Er is geen warm water Neem contact op met de Storingsdienst via 0800 – 333 77 75 (gratis).
Er is geen warm en koud water Bel uw waterleidingbedrijf.         

Er is een lekkage aan een radiator of vloerverwarming                                                 

Draai de afsluiters 6, 7 en 8 dicht (zie gebruikershandleiding). Neem contact op met de installateur van uw woning of woningeigenaar (verhuurder).
Sommige plekken op de vloer of sommige ruimtes in huis worden niet warm Het kan zijn dat uw verwarmingsinstallatie ontlucht moet worden. Neem contact op met de installateur van uw woning of woningeigenaar (verhuurder), als ontluchten niet helpt.
Het lekt in de meterkast Draai eerst alle afsluiters dicht en trek dan de stekker uit het stopcontact. Komt het water uit de DEVO warmte afleverset,
bel dan met de Storingsdienst,
0800 – 333 77 75 (gratis). Lekt het ergens anders, bel dan de installateur van uw woning of woningeigenaar (verhuurder).
Er is per ongeluk geboord in de vloerverwarming waardoor een leiding is geraakt. Wat nu? Sluit onmiddellijk de afsluiters van de warmte/koude aanvoer en retour + de CV aanvoer en retour. Deze bevinden zich in uw meterkast (zie de afsluiters 06, 07, 08, 11 en 12 in uw gebruikershandleiding). Neem contact op met de installateur van uw woning of woningeigenaar (verhuurder).
Het rode lampje op de warmte afleverset knippert Neem contact op met de Storingsdienst, 0800 – 333 77 75 (gratis). Het is handig dat u hierbij door kunt geven hoe vaak het rode lampje achter elkaar knippert.
Er is een storing in de warmtemeter Als de warmtemeter een storing heeft, verschijnt de melding “INFO” op het display van de meter. Raadpleeg eerst de gebruikerhandleiding.
Lees de foutcode uit, noteer deze en bel de Storingsdienst 0800 – 333 77 75.


Storingsdienst
De storingsdienst is te bereiken via: 0800 – 333 77 75 (gratis).
Voor urgente storingen zoals geen warmte, geen warm water of bij een lekkage in de meterkast, is de storingsdienst 24 uur per dag bereikbaar. Voor minder urgente klachten, kunt u tijdens kantooruren bellen naar het storingsnummer of een e-mail sturen naar storing@devo-veenendaal.nl

Indien een storing te wijten is aan de woninginstallatie, neem dan contact op met de installateur of verhuurder van uw woning. U kunt ook een beroep doen op de installateur die de storingsdienst van DEVO verzorgt.
Let wel: hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Informeer vooraf bij de storingsdienst naar deze kosten.

Hoe snel wordt er gereageerd bij een storing?
De storingsdienst van DEVO stelt alles in het werk om binnen 4 uur na melding van een acute storing, werkzaamheden uit te laten voeren waardoor de storing zo snel mogelijk verholpen kan worden.

Worden er kosten in rekening gebracht om een storing te verhelpen?
Bij een storing aan de warmtevoorziening (warmtapwater/CV-systeem) kan de oorzaak liggen in de DEVO-installatie of in uw woninginstallatie. Indien er sprake is van een storing binnen de DEVO-installatie dan wordt de storing kosteloos verholpen. Als de oorzaak van de storing niet te wijten is aan de DEVO-installatie, maar een andere oorzaak heeft, bijvoorbeeld het vloerverwarmingssysteem, dan is er sprake van een onterechte melding. Een bezoek voor een onterechte melding wordt bij u door DEVO in rekening gebracht: voorrijkosten à € 75,- en een uurtarief van € 70,-.

 

Zakelijk geïnteresseerd?

Bent u zakelijk betrokken bij de duurzame energievoorziening in Veenendaal-oost? Klik dan hier voor de zakelijke site met meer informatie. Login zakelijke site

Gemeente Loket

Werkt u bij een gemeente en wilt u meer weten over het opzetten van een lokaal energiebedrijf via een publiek-private samenwerking? Klik dan hier. Login zakelijke site