Maak kennis met de DEVO KlantBoard

De DEVO KlantBoard is van start! Afgelopen donderdag kwam deze groep van bewoners uit Veenendaal-oost voor het eerst bij elkaar. De eerste bijeenkomst stond vooral in het teken van kennismaken. Maar er zijn zeker ook al waardevolle inzichten opgedaan. Een geslaagde aftrap dus. De komende tijd geeft de KlantBoard gevraagd en ongevraagd advies aan DEVO. Zo halen we de stem van onze klanten structureel naar binnen.

De stem van Veenendaal-oost

In september deden wij een oproep. Wie wil er met DEVO meedenken en de stem van bewoners van Veenendaal-oost vormen? We kregen veel enthousiaste reacties. Daar waren we natuurlijk blij mee! Hierdoor staat er nu een groep die een goede afspiegeling is van de wijk. 

In de KlantBoard zitten bewoners van verschillende soorten woningen. Huurders en woningeigenaren. Mensen die al lang klant zijn bij DEVO en mensen die korter klant zijn. En inwoners van Buurtstede en van Veenderij. Bovendien hebben we een mooie mix van verschillende leeftijden en van mannen en vrouwen. Een goede afspiegeling van Veenendaal-oost en dus van DEVO’s klanten. In de loop van volgend jaar komen daar nog twee of drie bewoners van Groenpoort bij.

De KlantBoard bestaat uit Alexander van der Kleij, Brenda van Beek, Edwin Wolvekamp, Leo Buurman, Loraine van der Kaaij-Folman en Maurice van Leeuwen. Samen denken zij de komende tijd met ons mee. Met alles wat we hiervan leren, kunnen we onze processen en communicatie beter laten aansluiten op de wensen en behoeften van de klanten van DEVO.

 

Waar wil je het over hebben?

De eerste bijeenkomst was vooral bedoeld om kennis te maken. Met elkaar en met DEVO. Directeur Gerhard nam de KlantBoard mee in het verhaal van DEVO. Hij stond stil bij de doelstellingen, de geschiedenis en de toekomst van ons warmtebedrijf. Een nuttig kijkje in de keuken voor de kersverse KlantBoard leden. 

Ook stonden we stil bij het doel van de KlantBoard en bij de onderwerpen die we met de KlantBoard gaan aanpakken. De interesses van de leden zijn breed. Dat is ontzettend nuttig. Zo willen zij het graag hebben over de verdere verduurzaming van het huidige energiesysteem van DEVO. Over klantenservice en klanttevredenheid. Over energie delen en een gezamenlijke buurt-batterij voor energieopslag. En over de kwaliteit van het DEVO systeem. Maar de meest prangende onderwerpen zijn de tarieven van DEVO en de communicatie. Dat is dus waar we ons als eerste gezamenlijk over gaan buigen. 

 

Aan de slag!

Samen met projectmanager Berry en communicatieadviseur Amke dook de KlantBoard ook al meteen concrete vraagstukken in. Zo bespraken we de communicatie over de nieuwe tarieven van 2025. Die nieuwe tarieven worden in de loop van december namelijk bekend. Hier kwamen concrete tips uit die we volgende maand meteen mee kunnen nemen.

Ook bespraken we de informatievoorziening over wat je kunt doen bij storingen. Het is namelijk altijd vervelend als er iets aan je verwarming niet goed werkt. Maar het is voor bewoners niet altijd even duidelijk wie je hiervoor moet bellen. DEVO’s storingdienst? Of je verhuurder of installateur? Binnenkort zet DEVO weer een nieuwe stap in de informatievoorziening hierover. En dankzij de KlantBoard is die een stukje beter.

Al met al kijken we terug op een nuttige en geslaagde avond. Dat belooft veel goeds voor de komende bijeenkomst in maart!