Duurzame energie veenendaal oost
Om je goed van dienst te zijn en om ons werk als warmteleverancier zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren, verwerkt DEVO jouw persoonsgegevens. We hebben zorgvuldig vastgelegd hoe we dat doen.
Wat zijn persoonsgegevens?
Bij persoonsgegevens kun je denken aan: jouw naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Dit soort gegevens kunnen wij aan je vragen als je bijvoorbeeld een formulier invult, een brief of e-mail stuurt, of met onze klantenservice belt. Ook als je de website van DEVO bezoekt, verstrek je ons in sommige gevallen persoonsgegevens.
Van wie verwerken we persoonsgegevens?
Van alle personen met wie we contact hebben, of die onze website bezoekt, kunnen we persoonsgegevens verwerken als dat nodig is. Dat kunnen particulieren zijn, hun gemachtigden, ouders of voogden. Maar ook bestuurders, vertegenwoordigers en medewerkers van organisaties en bedrijven.
Waarvoor gebruiken we jouw persoonsgegevens?
DEVO verwerkt jouw persoonsgegevens voor zorgvuldig vastgestelde doelen:
Zorgvuldig, veilig en vertrouwelijk. Zo gaan wij met jouw persoonsgegevens om.
Wie houdt toezicht op de verwerking van persoonsgegevens?
De bescherming van jouw persoonsgegevens is vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) houdt toezicht op de naleving van deze wet.
Wat doen we bij fraude en misbruik?
Dan kan DEVO jouw persoonsgegevens doorgeven aan Politie en Justitie, of aan DEVO medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid en de handhaving van bedrijfsregels. Het kan bijvoorbeeld gaan om persoonsgegevens, om opnames van telefoongesprekken of om IP-adressen van websitebezoekers.
Veilig en vertrouwelijk
Vanzelfsprekend zijn jouw persoonsgegevens bij DEVO in goede handen. DEVO zorgt ervoor dat jouw gegevens goed beveiligd zijn. Alle contracten en de persoonsgegevens die wij nodig hebben voor deze contracten, slaan we op in een systeem dat ISO27001 gecertificeerd is. Dit is een belangrijke en wereldwijd erkende norm voor informatiebeveiliging.
Ook hebben al onze medewerkers een geheimhoudingsverklaring getekend. Dat betekent dat zij zorgvuldig omgaan met de gegevens die je ons hebt toevertrouwd. Alleen geautoriseerd personeel mag jouw gegevens verwerken.
Op verschillende manieren contact
De meeste klanten hebben via e-mail contact met DEVO. Daarnaast wordt er ook veel informatie uitgewisseld via brieven en (online-)formulieren. Ook per sms, mms, chat en sociale netwerken is er contact. De persoonsgegevens die je aan ons doorgeeft, kunnen door DEVO worden verwerkt als dat nodig is. Bijvoorbeeld om jouw vragen te beantwoorden, om aanbiedingen te doen of om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.
Bellen met DEVO
Als je ons belt, kunnen we het telefoongesprek opnemen. Dat doen we vooral om onze medewerkers te kunnen trainen, coachen en beoordelen. En ook om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Daarnaast nemen we gesprekken op, om achteraf te kunnen terugluisteren wat we hebben besproken.
DEVO houdt de IP-adressen bij van de bezoekers van de DEVO website. Iedereen die internet gebruikt (ook via de mobiele telefoon), heeft een IP-adres. Zonder IP-adres kun je niet internetten. DEVO gebruikt IP-adressen om fraude te bestrijden (denk aan cybercrime, trojans en phishing). Maar: DEVO heeft nooit direct toegang tot persoonsgegevens die horen bij deze IP-adressen.
Als je wilt weten welke persoonsgegevens van jou bij ons bekend zijn, dan kun je deze inzien en corrigeren.
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens inzien?
Ben je klant van DEVO en wil je zien welke persoonsgegevens van jou bij ons bekend zijn? Dan kun je gebruik maken van jouw ‘Recht van inzage’. Stuur jouw verzoek, met een kopie van een geldig paspoort, rijbewijs of ander identiteitsbewijs, naar ons toe.
De contracten die je met DEVO hebt en de persoonsgegevens die we daarvoor gebruiken, zijn ook opgeslagen in Mijn DEVO. In dit persoonlijke klantportaal kun je de gegevens makkelijk inzien.
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens corrigeren?
Als jouw persoonsgegevens niet kloppen, dan kun je DEVO vragen om de gegevens aan te passen. Dit noemen we het ‘Recht van correctie’. Je kunt dit doen op de manier zoals je gewend bent. Bijvoorbeeld per email.
Kan ik mijn toestemming intrekken?
Voor het verwerken van jouw persoonsgegevens heb je ons toestemming gegeven. Je kunt jouw toestemming om je gegevens te verwerken per brief intrekken. Stuur dan een kopie van een geldig paspoort mee. De intrekking van jouw toestemming heeft betrekking op de verwerking van jouw gegevens. De gegevens die wij nodig hebben voor onze dienstverlening (warmtelevering en facturatie) zullen we blijven gebruiken (b.v. opname meterstanden, betalingen, correspondentie omtrent storingen etc.).
Dataportabiliteit
Je hebt het recht van overdraagbaarheid van persoonsgegevens. Dat houdt in dat je het recht hebt om de persoonsgegevens te ontvangen die DEVO van jou heeft. Je kunt deze gegevens zelf opslaan voor persoonlijk (her)gebruik. Ook kun je de gegevens doorgeven aan een andere organisatie.
Bewaartermijn
DEVO bewaart jouw persoonsgegevens niet langer dan nodig is en in ieder geval nooit langer dan 7 jaar. Gegevens worden na verloop van deze termijn duurzaam vernietigd.
Een klacht indienen bij DEVO
Je kunt een klacht op verschillende manieren aan ons doorgeven:
– telefonisch, op 0318 553 444 (lokaal tarief);
– via internet, met het contact formulier;
– schriftelijk.
In de brief vermeld je:
Een omschrijving van jouw klacht | jouw naam | jouw adresgegevens | jouw telefoonnummer | jouw handtekening.
Termijn
Je kunt jouw klacht indienen tot twee maanden nadat het feit waarover je een klacht wilt indienen, heeft plaatsgevonden. Of tot twee maanden nadat je van dat feit kennis had kunnen nemen.
Reactie
Zodra wij jouw klacht hebben ontvangen, krijg je zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging van ons. Als je jouw klacht via internet hebt ingediend, ontvang je dat binnen 3 werkdagen. Als je een brief hebt gestuurd, ontvang je dat binnen 10 werkdagen. Uiterlijk binnen zes weken na de ontvangstbevestiging, handelt de directie van DEVO jouw klacht af. Of, bij complexe zaken, binnen de termijn die we met je hebben afgesproken.
Klacht voorleggen aan een andere partij
Je kunt jouw klacht ook neerleggen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Voor de procedure kun je terecht op hun website.